Level of teaching pedagogical competences perceived by university students

Authors

DOI:

https://doi.org/10.37711/desafios.2019.1.2.74

Keywords:

administration, management, brand, positioning, processes

Abstract

Objective. To analyze the relationship between research variables “administrative management” and “brand positioning” at Instituto Juan Bosco in Huanuco, during the first academic semester of 2018. Methods. Research focus was quantitative and its design was non-experimental, data was collected through an opinion poll to find out behavior of the study variables in students of said educational institution.Results. A strong positive relational level (0.758) was obtained. It was interpreted with Pearson correlation coefficient, which shows that there is a relationship between the variables. It allowed to understand that an adequate administrative management will help positioning the brand of Instituto Juan Bosco in the huanuquenian market. Conclusions. There is a significant relationship between “administrative management” and “brand positioning” in the educational company Instituto Juan Bosco de Huanuco.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Arias, F. (2006). El proyecto de investigación. Guía para su elaboración. Caracas, Venezuela: Episteme.Bunge, M. (1972). La ciencia, su método y su filosofía. Buenos Aires, Argentina: Siglo XX.

Calva, J. (2009). Satisfacción de usuarios: la investigación sobre las necesidades de información. México: UNAM.

Hernández, R., Fernández, C. y Baptista, P. (2014). Metodología de la investigación. México D.F., México: McGraw-Hill.

Kotler, P. y Armstrong, G. (2013). Fundamentos de marketing. Naucalpan de Juárez, Estado de México: Pearson.

Louffat, E. (2012). Administración del potencial humano. Ciudad de México, Estado de México: Cengage Learning.

Malhotra, N. (2008). Investigación de mercados. Naucalpan de Juárez, Estado de México: Pearson Educación.

Mora, F. y Schupnik, W. (2009). El posicionamiento. Mercadeo.com. Venezuela: Mercadeo.com. Recuperado de http://www.mercadeo.com/blog/2010/01/el-posicionamiento/

Puente, R. (2015). Gestión de calidad y su relación con la satisfacción laboral docente en la Institución Educativa Integrada N° 32586 de Huarichaca-Huánuco 2015. Huánuco, Perú: Universidad de Huánuco.

Quispe, U. (2008). Fundamentos de estadística básica. Lima, Perú: San Marcos E.I.R.L.

Recio, T. y Abril, C. (2016). Los pilares del posicionamiento de marca de los elementos “clásicos” a las “tres C” adicionales. Harvard Deusto Márketing y Ventas, (139), 16-22.

Serralvo, F. y Tadeu, M. (2005). Tipologías del posicionamiento de marcas. Un estudio conceptual en Brasil y en España. Revista Galega de Economía, 14 (1-2), 1-15 Recuperado de http://www.usc.es/econo/RGE/Vol14_1_2/Castelan/nb3c.pdf

Torres, M. (2017). Los procesos del planeamiento estratégico y su incidencia en la gestión administrativa en los gobiernos locales de la Provincia de Huánuco periodo 2015. Huánuco, Perú: Universidad de Huánuco.

Downloads

Published

2018-11-05

Issue

Section

Original article

How to Cite

Martel Carranza, C. P. (2018). Level of teaching pedagogical competences perceived by university students. Desafios, 9(1), e74. https://doi.org/10.37711/desafios.2019.1.2.74

Similar Articles

1-10 of 19

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)