Pedagogy of scientific research in higher university education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.37711/desafios.2018.9.2.215

Keywords:

Pedagogy of scientific, higher education education

Abstract

University higher education is essential to create the intellectual conditions that allow the generation and use of scientific knowledge, and permanent and sustainable learning of people, contributing to the resolution of problems and / or needs, in this scenario the teaching of scientific research is part of the mission and vision of all universities, according to this, scientific research is a fundamental function of the university; This is a very important element in the process of educational quality because through it scientific knowledge is generated and learning is fostered for the generation of new knowledge; in addition, scientific research links the university with society.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Antonio López Edgar (2008). El valor pedagógico de la investigación. Revista Educación y Desarrollo Social Bogotá, D.C., Colombia -Volumen II -No. 1 Enero -Junio de 2008 -ISSN 2011-5318 Págs. 100-111

González J, Galindo N, Galindo JL, Gold M. Losparadigmas de la calidad educativa. De la autoevaluación a la acreditación. México. Unión de Universidades de América Latina. 2004.López EA (2007). Revista Educación y Desarrollo Social Bogotá, D.C., Colombia -Volumen II -No. 1 Enero -Junio de 2008 -ISSN 2011-5318 Págs. 100-111

Sánchez Puentes, R (2014). Enseñar a investigar Una didáctica nueva de la investigación en ciencias sociales y humanas. Universidad Nacional Autónoma de México Instituto de Investigaciones sobre la Universidad y la Educación México. Recuperado de: http://disde.minedu.gob.pe/bitstream/handle/123456789/4635/Ense%25C3%25B1ar%2520a%2520investigar%2520una%2520did%25C3%25A1ctica%2520nueva%2520de%2520la%2520investigaci%25C3%25B3n%2520en%2520ciencias%2520sociales%2520y%2520humanidades.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Restrepo Gómez B (2017). Conceptos y Aplicaciones de la Investigación Formativa, y Criterios para Evaluar la Investigación científica en sentido estricto. Recuperado de: https://www.epn.edu.ec/wp-content/uploads/2017/03/Investigaci%C3%B3n-Formativa-Colombia.pdf

Sáez Alonso Rafael (2017). La prioridad del método en la investigación pedagógica. Recuperado de: https://cuedespyd.hypotheses.org/2867

Sánchez-Carlessi Héctor Hugo (2017). La investigación formativa en la actividad curricular. [Artículo de Revisión]. Rev. Fac. Med. Hum. 2017;17(2):71-74. DOI 10.25176/RFMH.v17.n2.836

Downloads

Published

2018-11-30

Issue

Section

Original article

How to Cite

Ruiz-Aquino, M. (2018). Pedagogy of scientific research in higher university education. Desafios, 9(2), e215. https://doi.org/10.37711/desafios.2018.9.2.215

Similar Articles

1-10 of 149

You may also start an advanced similarity search for this article.