Interconnections in the digital age: transforming businesses and communities through innovation
DOI:
https://doi.org/10.37711/rcie.2024.4.2.631Keywords:
Interconnections, digital age, businesses, communitiesAbstract
The Scientific Journal Innovación Empresarial in its number 2, volume 4, of the last semester of 2024, offers a series of articles of great value for the academic community in Latin America. On this occasion it is my pleasure to contribute some ideas and reflections on topics such as business management, storage technology, the monopoly of television rights, the capture of public resources and governance, or the business ethics of artificial intelligence. All this diversity of fields interacts at a deeper level, which can be analyzed in each article published in this issue. This editorial also aims to highlight business innovation in general, so that we can see how business innovation, in general, affects this global and interconnected scenario, and how this can transform companies, academic communities and the field of research itself.
Downloads
References
Chávez, E. A. (2024). Las incubadoras de negocios universitarias: el caso de la incubadora de negocios de la Universidad Autónoma de Baja California. RIDE Revista Iberoamericana Para La Investigación Y El Desarrollo Educativo,14(28), e602.
https://doi.org/10.23913/ride.v14i28.1774
Espino, A., y Vásquez, G. (2015). Intención emprendedora en estudiantes universitarios de Ingeniería Industrial Administrativa de la Universidad Católica de Santa María la Antigua. Investigación y Pensamiento Crítico, 3(3), 13-26. https://revistas.usma.ac.pa/ojs/index.php/ipc/article/view/54
Fernández, L. M. (2021). La narrativa transmedia en el contexto de la convergencia mediática. Revista de cultura digital,
(22). https://www.revistavirtualis.mx/index.php/virtualis/article/view/381/452
González, J. G. (2024). Impacto de la Inteligencia Artificial para la Toma de Decisiones de Emprendedores y Empresas durante la Creación y Expansión, Panamá, 2024. REICIT, 4(1), 70-91. https://doi.org/10.48204/reict.v4n1.5380
Jenkins, H. (2008). Convergence culture. La cultura de la convergencia de los medios de comunicación. Paidós Ibérica, S.A.
Mahía Rey, A. (2017). Impacto económico de los contratos televisivos en la primera división, 2017 [Tesis de pregrado,
Universidad de Coruña]. Repositorio Institucional de la UDC. http://hdl.handle.net/2183/19775
Orozco, I. (2020). De la ética empresarial a la sostenibilidad, ¿por qué debe interesar a las empresas? The Anáhuac journal, 20(1), 76-105. https://doi.org/10.36105/theanahuacjour.2020v20n1.03
Ramírez, M. Á. (2008). Ética de los negocios en un mundo global. Frontera norte, 20(40), 199-210. https://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0187-73722008000200007
Saavedra, M. L., y Camarena, M. E. (2019). Intención de emprendimiento en los estudiantes de la Ciudad de México. Revista
Academia & Negocios, 5(2), 1-14. https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3514117
Valle Álvarez, A., Proaño Córdova, T., y Cruz Lascano, M. E. (2017). Estructura, Cultura y Cambio Organizacional. Revista Científica Hermes, 18, 304-324. https://www.redalyc.org/journal/4776/477653290007/html/
Vela, G. (2021). El fútbol profesional en Ecuador y la obligatoriedad de sometimiento al Tribunal Arbitral del Deporte. USFQ
Law Review, 8(1), 285-310. https://doi.org/10.18272/ulr.v8i1.2196
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Claudia Cintya Peña Estrada

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors retain the intellectual property rights of works published in RCIE, and grant the journal only the right of first publication. This means that authors may reuse and disseminate their work at a later date, provided that they mention the original publication in this journal and comply with the terms of the CC BY license.






