Challenges of educational management in a pandemic context

Authors

DOI:

https://doi.org/10.37711/desafios.2021.12.1.252

Keywords:

editorial, Challenges, educational management, pandemic context

Abstract

In recent times, an unprecedented event in contemporary history has disrupted social systems, exposing vulnerabilities in our educational system, mainly in economically disadvantaged areas. The covid- 19 arrived in an untimely manner and forced to make resounding changes in the way the teaching-learning process has been developing. Unesco (2020) reports that the pandemic has affected "1.6 billion students in more than 190 countries on all continents. School and other educational closures have affected 94% of students worldwide, a figure that rises to 99% in low- and lower-middle-income countries."

Downloads

Download data is not yet available.

References

Comisión Económica para América Latina y el Caribe, CEPAL. (2020). Universalizar el acceso a las tecnologías digitales para enfrentar los efectos del COVID-19. https://www.cepal.org/es/presentaciones/universalizar-acceso-tecnologias-digitales-enfrentar-impactos-covid-19

Fondo de las Naciones Unidas para la Infancia, UNICEF. (2020). Los equipos de conducción frente al covid- 19: claves para acompañar y orientar a los docentes, las familias y los estudiantes en contextos de emergencia. https://www.unicef.org/argentina/media/8381/file/Serie-Conduccion-Covid-1.pdf

Marciniak R. y Gairín-Sallán, J. (2018). Dimensiones de evaluación de calidad de educación virtual: revisión de modelos referentes. RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 21(1), 217-238. https://doi.org/10.5944/ried.21.1.16182

Milanovic, B. (2017). Desigualdad mundial, un nuevo enfoque para la era de la globalización. Fondo de Cultura Económica.

Pérez, J. (2016). Una historia de la desigualdad en América Latina la barbarie de los mercados, desde el siglo XX hasta hoy. Siglo Veintiuno Editores.

Rama, C. (2019). Políticas, tensiones y tendencias de la educación a distancia y virtual en América Latina. EU-CASA - Ediciones Universidad Católica de Salta.

Organización de las Naciones Unidas para la Educación, UNESCO. (2020). Informe de políticas: La educación durante la COVID-19 y después de ella. https://www.un.org/sites/un2.un.org/files/policy_brief_-_educa-tion_during_covid-19_and_beyond_spanish.pd

Published

2021-01-10

How to Cite

Suarez Amaya, W. (2021). Challenges of educational management in a pandemic context. Desafios, 12(1), 7-8. https://doi.org/10.37711/desafios.2021.12.1.252

Similar Articles

1-10 of 147

You may also start an advanced similarity search for this article.