Health education in the “new normal” after COVID-19
DOI:
https://doi.org/10.37711/rpcs.2021.3.4.361Keywords:
editorial, education, health, new normal, COVID-19Abstract
The effects of the COVID-19 disease pandemic demonstrated, once again, that these health/disease/promotion/prevention processes are essential for all aspects of life, both collective and individual. No other event
could have generated as much impact as the pandemic (1), which has been manifested by the acute health, economic, social and educational crisis with global repercussions that it has left in its wake.
Downloads
References
Menéndez E. Consecuencias, visibilizaciones y negaciones de una pandemia: los procesos de autoatención. Salud Colectiva [Internet]. 2020 [Consultado 2021 oct 21]; e3149. DOI: https://doi.org/10.18294/sc.2020.3149
OMS. La OPS acompaña la transformación de la educación de profesiones de salud en tiempos de COVID-19 [Internet]. Ginebra: OMS; 2020 [Consultado 2021 jul 12]. Disponible en: https://www.paho.org/es/noticias/26-11-2020-ops-acompana-transformacion-educacion-profesiones-salud-tiempos-covid-19
Prince ÁC. Aulas híbridas: Escenarios para transformación educativa dentro de la nueva normalidad. Podium [Internet]. 2021 Jun 28 [Consultadooct21];(39):103-20.Disponibleen: https://revistas.uees.edu.ec/index.php/Podium/article/view/592
Abreu-Hernández LF, León-Bórquez R, García-Gutiérrez JF. Pandemia de COVID-19 y educación médica en Latinoamérica. FEM (Ed. impresa) [Internet]. 2020 [Consultado 2021 jul 21]; 23(5): 237-242. Disponible en: http://scielo.isciii.es/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2014-98322020000600002&lng=es
Villegas JD, Ferrer LC. Medidas de prevención ycontrol de la COVID-19 en estomatología: “la nueva normalidad”. Multimed [Internet]. 2021 Abr [Consultado 2021 agost 21]; 25(2): e2060. Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1028-48182021000200017&lng=es
Prince, ÁC. Aulas híbridas: Escenarios para transformación educativa dentro de la nueva normalidad. Podium [Internet]. 2021 Nov La OPS acompaña la transformación de la educación de profesiones de salud en tiempos de COVID-19 [Internet]. Ginebra: OMS; 2020 [Consultado 2021 set 01]; 39: 103-120. DOI: https://doi.org/10.31095/podium.2021.39.7
Valdez-Garcia JE, Eraña-Rojas IE, Diaz JA, Cordero-Díaz MA, Torres-Quintanilla A, Zeron-Gutiérrez L. El rol del estudiante de medicina y ciencias de la salud ante una pandemia [Internet]. Monterrey: Instituto para el Futuro de la Educación; 2020 Jun [Consultado 2021 agost 11]. Disponible en: https://observatorio.tec.mx/edu-bits-blog/rol-del-estudiante-de-medicina-y-ciencias-de-la-salud-ante-una-pandemia
Aquino MR, Díaz lazo, AV, Ubillús M, Aguí AK, Rojas V. Percepción de conocimientos y actitudes frente a COVID-19 en un grupo de ciudadanos de la zona urbana de Huánuco. Rev. Fac. Med. Hum. [Internet]. 2021 Abr [Consultado 2021 oct 21]; 21(2): 292-300. DOI: http://dx.doi.org/10.25176/rfmh.v21i1.3352
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Mely Ruiz-Aquino, Rubén Darío Alania Contreras
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.