Application of digital marketing to positioning at a private school
DOI:
https://doi.org/10.37711/rcie.2023.3.2.26Keywords:
marketing digital, position, digital platformAbstract
Objective. The purpose of this research was to demonstrate the existence of a correlation between digital marketing focused on the most popular digital platforms and the positioning of a particular educational institution. Methods. The study was of applied type, correlational and cross-sectional. A survey was applied to 104 parents of an educational institution, in order to demonstrate the alternative hypothesis. Results. Showed a considerable positive correlation level, with an rho = 0.605; it also showed that the correlation was significant, with a p = 0.000, less than 0.005. Similarly, the dimensions of information flow, access functionality, feedback and loyalty, belonging to digital marketing, show a correlation with positioning. The contribution generated is a figure detailing the dimensions and indicators of digital marketing and the existing correlation with positioning. Conclusions. The correct management of digital marketing will also be reflected inthe positioning of the school.
Downloads
References
Baena Paz, G. M. (2017). Metodología de la investigación (3.ª ed.). Patria.
Bernal Torres, C. A. (2010). Metodología de la investigación (3.ª ed.). Pearson Educación.
Bricio, K., Calle, J., y Zambrano, M. (2018). El Marketing Digital como herramienta en el desempeño laboral en el entorno ecuatoriano: estudio de caso de egresados de la Universidad de Guayaquil. Revista Universidad y Sociedad, 10(4), 103-109. http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2218-36202018000400103
Chávarry, P. (2021). Marketing Digital y Posicionamiento del Molino Guadalupe SAC, distrito de Guadalupe, 2020 [Tesis de pregrado, Universidad César Vallejo]. Repositorio de la Universidad César Vallejo. https://hdl.handle.net/20.500.12692/73095
Fernández, J., y Varas B. (2022). Marketing digital y posicionamiento de la marca en los clientes de la empresa Acota Construcción S.A.C. - Chimbote, 2022 [Tesis de pregrado, Universidad César Vallejo]. Repositorio de la Universidad César Vallejo. https://hdl.handle.net/20.500.12692/109212
Fleming, P. (2000). Hablemos de marketing interactivo. ESIC Editorial.
Forero, J. (2020). El Marketing Digital Educativo: Aproximación a un modelo de gestión desde una perspectiva contextualizada e innovadora. Revista Interdisciplinaria de Humanidades, Educación, Ciencia y Tecnología, 6(11), 84-100. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7390994
Gomez, J. (2019). Marketing Digital y Posicionamiento en la agencia de viajes Sudamerican Travel & Tours S.A.C., Santiago de Surco – 2019 [Tesis de pregrado, Universidad Autónoma del Perú]. Repositorio de la Universidad Autónoma del Perú. https://hdl.handle.net/20.500.13067/1450
Hernández Sampieri, R., Fernández Collado, C., y Baptista Lucio, P. (2014). Metodología de la investigación (6.ª ed.). Editorial McGraw-Hill.
Instituto Nacional de Estadística e Informática [INEI]. (2022, diciembre). Matrícula escolar en el sistema educativo, según nivel, modalidad y sector 2002-2021. https://m.inei.gob.pe/estadisticas/indicetematico/education/
Kotler, P., y Armstrong, G. (2013). Fundamentos de Marketing (11ª ed.). Pearson Education.
Muñoz, D. (2019). Plan de marketing digital para posicionar la marca Créditos “J & M” en el Cantón Milagro: Modelo B2C [Tesis de postgrado, Universidad Católica de Santiago de Guayaquil]. Repositorio Digital UCSG. http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/14024
Rodríguez, J. (2017). Estrategias de marketing digital y el posicionamiento de la Universidad Tecnológica del Perú, en alumnos del primer ciclo de Derecho, San Juan de Lurigancho, 2017 [Tesis de pregrado, Universidad César Vallejo]. Repositorio de la Universidad César Vallejo. https://hdl.handle.net/20.500.12692/18646
Selman, H. (2017). Marketing Digital. Ibukuu Editorial.
Yoplac, D. (2019). Marketing digital y posicionamiento de la academia Exitus en la ciudad de Piura – 2020 [Tesis de pregrado, Universidad César Vallejo]. Repositorio de la Universidad César Vallejo. https://hdl.handle.net/20.500.12692/49567
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Innovacion Empresarial
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.